گروه آموزشی تبلیغاتی ریفرش
سایت آموزشی تبلیغاتی ریفرش طراح و مجری طرح های تبلیغاتی

مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مهمترین مسائلی است که مورد توجه کسب و کارها قرار می‌گیرد. از این رو بازار رقابت بر روی بهبود ارتباط با مشتریان داغ است. و هر کسب و کاری به دنبال یافتن بهترین روش برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود می‌گردد. با توجه به اینکه روش‌های خلاقانه یکی از موثرترین متدهایی هستند که بحث بازاریابی، تبلیغات، فروش و بحث ارتباط با مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهند، در این مطلب سعی کرده‎ایم خلاقانه‌ترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز را برای شما گردآوری کنیم. زیرا مناسبت‌های خاص و اعیاد بهترین فرصت برای بهبود ارتباط با مشتریان و جذب مشتریان جدید هستند. بنابراین این مطلب از ریفرش برای آن دسته از کسب و کارهایی که در صدد تقویت ارتباط با مشتریانشان هستند بسیار مفید خواهد بود.

 

خلاقانه‌ترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز

به عنوان مدیر یک کسب و کار یا مسئول ارتباط با مشتری کار بلد باید از تمامی فرصت‌ها برای بهبود روابط خود با مشتریان بهره بگیرید. زیرا مناسبت‌های ملی یکی از بهترین زمان‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان است. و می‌توانند برای پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی مورد استفاده قرار گیرند. در این میان استفاده از روش‌های خلاقانه یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز یا هر مناسبت دیگری هستند. در ادامه چند مورد از روش‌های خلاقانه بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱) ارسال هدایای تبلیغاتی عید نوروز

بسیاری از مدیران کسب و کار تصور می‌کنند که هدایای تبلیغاتی عید نوروز تنها مختص کارکنان و مشتریان آن‌ها است، در حالی که این تفکر درست نیست. جالب است بدانید که ارسال هدایای تبلیغاتی سال نو یکی از موثرترین و خلاقانه‌ترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز است. برای اجرای این ایده کافی است پک کوچکی برای هدایای تبلیغاتی عید نوروز در نظر گرفته و از طریق اطلاعات ثبت شده در CRM شرکت آن را برای مشتریان خود ارسال کنید. این پک می‌تواند شامل لیوان، کارت تبریک عید نوروز، کاتالوگ محصولات جدید، پیشنهاد محصولات و در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه برای مشتریان وفادارتان باشد.


۲) استفاده از شکلات تبلیغاتی عید نوروز

تفاوتی ندارد که کسب و کار شما آنلاین است یا آفلاین، در هر حالت استفاده از شکلات تبلیغاتی عید نوروز می‌تواند یکی از راه‌های خلاقانه بهبود ارتباط با مشتری باشد. اگر کسب و کار شما آفلاین است این شکلات تبلیغاتی می‌تواند با طرح و لوگوی شرکت شما و با پیام تبریکی در اختیار مشتریان شما قرار گیرد. اگر هم در زمینه کسب و کارهای آنلاین فعالیت می‌کنید این شکلات‌ها می‌توانند به همراه محصول خریداری شده برای مشتریان شما ارسال شود. یکی از روش‌های خلاقانه استفاده از این شکلات‌های تبلیغاتی چاپ یک پیغام تبریک بر روی بخش داخلی بسته‌بندی شکلات است. به این ترتیب تا زمانی که مشتریان شما شکلات را باز نکنند این پیام را نخواهند دید. انتخاب جملات مناسب و کلمات گیرا و تمجید از مشتریان یکی از بهترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز از طریق شکلات‌های تبلیغاتی است.

 

۳) تماس با مشتریان برای تبریک عید نوروز

هر چند تماس با مشتریان یکی از روش‌های سنتی بهبود ارتباط بامشتری است. اما مطمئنا مشتریان شما تصور نمی‌کنند که این تماس تلفنی برای تبریک عید نوروز به آن‌ها است. هر چند بسیاری از کسب و کارها از تلفن‌های گویا برای این کار استفاده می‌کنند. اما تماس شخصی مسئول روابط عمومی یا مسئول ارتباط با مشتری تاثیر چندین برابری خواهد داشت. البته این تماس نباید هیچ اسپمی برای مشتریان شما ایجاد کند. همچنین در ابتدای تماس به این نکته اشاره شود که اطلاعات تماس از CRM مجموعه استخراج شده است و این تماس تنها برای تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت روز افزون برای آن‌ها است. فردی که برای انجام این کار انتخاب می‌شود باید قادر به بازی با کلمات باشد و به بهترین شکل ممکن ارتباط موثری را با مشتریان شکل دهد و باعث آزردگی آن‌ها نشود.

 

۴) تخفیف فصلی و اطلاع رسانی شخصی به مشتریان

معمولا وقتی به عید نوروز نزدیک می‌شویم، همه کسب و کارها به ارائه تخفیف‌های فصلی می‌پردازند. اما اگر کسب و کاری مایل باشد که با یک تیر دو نشان بزند، می‌تواند برای اطلاع رسانی این تخفیف فصلی علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های عمومی، از طریق ارسال ایمیل یا پیام کوتاه مشتریان قبلی خود را در جریان این موضوع قرار دهد. البته برای اینکه این اطلاع رسانی راهی برای بهبود ارتباط با مشتریان باشد باید با اسم شخص و به صورت شخصی سازی شده ارسال شود. اگر کسب و کاری دارای باشگاه مشتریان است. این پیام می‌تواند از طریق باشگاه مشتریان نیز برای افرادی که اطلاعات آن‌ها در سیستم وجود دارد ارسال شود.

 

۵) برگزاری کمپین نوروزی

برگزاری کمپین‌ها یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی، تبلیغات و بهبود ارتباط با مشتریان است. از این رو برگزاری یک کمپین جذاب نوروزی می‌تواند بهترین راه برای بهبود ارتباط با مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید باشد. مضمون و محتوای این کمپین بهتر است مصداقی از عید نوروز در خود داشته باشد. بهترین زمان برای برگزاری آن نیز معمولا اواخر بهمن ماه تا اواخر فروردین است. توجه داشته باشید که جایزه این کمپین نیز بهتر است رنگ و بویی از نوروز در خود داشته باشد.

 

۶) تقویت ارتباطات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بهترین ابزار برای برقراری ارتباط موثر با مشتری هستند. از این رو این ابزارها می‌توانند به عنوان تقویت ارتباطات و تحت تاثیر قرار دادن آن‎ها مورد استفاده قرار گیرند. پاسخ به تمامی سوالات کاربران و دعوت از آن‌ها برای اظهار نظر در مورد مسائل مختلف از جمله کارهایی هستند که می‌تواند سبب تقویت ارتباطات شبکه‌های اجتماعی و بهبود فرآیند ارتباط با مشتری شوند. به عنوان مثال نزدیک عید نوروز می‌توان در مورد فرهنگ شهرهای مختلف از مخاطبان سوال کرد و با پاسخ به سوالات آن‌ها فرآیند ارتباط با مشتری در عید نوروز را تا جای ممکن بهبود بخشید.

 

۷) تهیه ویدئوهای آموزشی

تهیه ویدئوهای آموزشی در مورد سوالات رایج مخاطبان و اشاره به این موضوع در ویدئوی تهیه شده یکی دیگر از راه‌های بهبود فرآیند ارتباط با مشتری است. در آستانه عید نوروز این ویدئو به شکلی کاملا دوستانه می‌تواند اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را در اختیارشان قرار داده و در پایان با تبریک صمیمانه‌ای حلول بهار را تبریک گفته و در مورد برنامه‌ای که برای سال آتی دارید با آن‌ها صحبت کنید. این روش نیز به خودی خود می‌تواند یکی از راه‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز باشد.

 



آداب ارائه کارت ویزیت

 

وقتی قرار است حرفه‌ای باشیم، نمی‌توانیم تنها و تنها به یک یا چند جنبه از رفتارهای خودمان بپردازیم. گاهی رفتارهایی کوچک اما اشتباه، اعتبار ما را به شدت کاهش می‌دهند. این که در یک جلسه کاری، یک سوال شخصی اشتباه را مطرح کنیم، اینکه رنگ جورابمان را بد انتخاب کنیم، اینکه با دستان خیس یا عرق کرده دست بدهیم، و اینکه به صورتی اشتباه و به دور از رفتار اصولی کارت ویزیت شخصی خودمان را ارائه دهیم، همه و همه بر ذهنیت اشخاصی که روبروی ما قرار دارند تأثیر گذار است.

گرچه در مقاله‌ی «ویژگی‌های کارت ویزیت شخصی» به اصول طراحی تا چاپ کارت ویزیت شخصی پرداختم، اما همچنان جای مقاله‌ای درمورد آداب ارائه کارت ویزیت در وب‌سایت خالی بود. برای همین تصمیم گرفتم تا این مطلب را تهیه کنیم و در اختیار شما قرار دهم. امیدوارم که از مطالعه‌ی این مطلب نهایت استفاده و لذت را ببرید. با من در ادامه ی مطلب  همراه باشید.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 10 اسفند 1396برچسب:, :: 20:51
ارشاد شیخی

کارت ویزیت شخصی هم نکات خودش را دارد! تعجیب نکنید، چرا که بعد از مطالعه‌ی این مقاله احتمالاً متوجه خواهید شد بعضی از نکات برای شما نیز تازگی دارد. تمرکز من در این مطلب بر روی موضوع برندسازی شخصی است. اما به هرحال این مطلب در مورد کارت ویزیت می‌تواند به درد هرکسی بخورد.

اگر در حال برندسازی شخصی هستید و یا قصد دارید کم‌کم وارد این مقوله شوید (و یا حتی اطلاعاتی در مورد برندسازی شخصی بدست آورید) این مطلب به کار شما خواهد آمد. با من همراه باشید تا ببینیم در طراحی تا چاپ یک کارت ویزیت شخصی چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهید.

آنچه قبل از هرچیز مهم است

چیزی که در برندسازی شخصی بسیار مهم است این هست که شما بر کارت ویزیت‌ شخصی خود اولویت دارید. شما باید آنچنان بر توانایی‌های خودتان آشنایی داشته باشید تا بتوانید در کمتر از ۳۰ ثانیه و در هر شرایطی خودتان را به بهترین وجه معرفی کنید (بدون نیاز به ارائه کارت ویزیت شخصی) و در نهایت برای ارتباط بیشتر، کارت ویزیت شخصی خودتان را رد و بدل کنید. اصطلاحاً این نوع معرفی را معرفی آسانسوری می‌نامیم.(از اینجا بخوانید)

معرفی آسانسوری!

معرفی آسانسوری به این نکته تاکید دارد که باید فرض کنید در یک آسانسور، به صورت اتفاقی با یک شخص بسیار مهم ملاقات می‌کنید. او از شما سوال می‌کند «حوزه فعالیت شما چیه؟» و شما تنها ۳۰ ثانیه فرصت خواهید داشت تا در جملاتی تأثیرگذار خودتان را معرفی کنید و کاری انجام دهید تا او برای صحبت و آشنایی بیشتر دعوتتان کند. معرفی آسانسوری می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. به زودی مقاله‌ای در این مورد برای شما منتشر خواهم کرد.

حالا نوبت به کارت ویزیت شخصی می‌رسد (در ادامه ی مطلب بخوانید)



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 3 اسفند 1396برچسب:, :: 3:34
ارشاد شیخی

اهمیت کارت ویزیت:

کارت ویزیت، اولین و مهمترین ابزاری است که برای بازاریابی و اطلاع رسانی باید تهیه کنید. شما کارت ویزیت خود را به مشتریان و مخاطبان احتمالی خود خواهید داد تا اطلاعات لازم برای تماس با شما را داشته باشند. همچنین می توانید آن را داخل نامه ها بیندازید یا بوسیله آن خودتان و کارتان را به دیگران معرفی کنید. همچنین اگر در روزنامه ها و پیک های محلی تبلیغات می کنید، کارت ویزیت شما می تواند یک کپی آماده برای صفحاتی باشد که تبلیغات افراد چاپ می شود.

مهم نیست که می خواهید چه استفاده ای از کارت ویزیت خود داشته باشید، مهم این است که این کارت باید کاملاً خوانا، حرفه ای، و جذاب باشد و به مشتریان و مخاطبان کمک کند به خاطر بیاورند که شما که هستید، شغل شما چیست و چطور و چگونه با شما تماس داشته باشند.

اعمال همه موارد فوق روی یک مقوا که طول و عرض آن فقط 8.2 سانتیمتر در 4.8 سانتیمتر می باشد، کار چندان ساده ای نیست، اما قابل انجام است. به هر حال در زیر برای هر چه بهتر شدن کارت ویزیت شما توصیه هایی داریم که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است:

توصیه های  برای طراحی و چاپ کارت ویزیت در [ ادامه ی مطلب ]:



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 3 اسفند 1396برچسب:, :: 2:34
ارشاد شیخی

درباره سایت


با سلام ‌‌‌‌‌‌ فعالیت های گروه تبلیغاتی ریفرش ‌‌‌‌‌ مطالعه و تحقیق درباره ی تاثیرات تبلیغات در فروش و جمع آوری اطلاعات و ارائه ی رایگان آن درباره ی نحوه ی صحیح تبلیغات در بازار کار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و همچنین طراحی و چاپ تراکت،کارت ویزیت، لگو، سررسید و .... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تشکر: ارشاد شیخی مدیر گروه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌تبلیغاتی ریفرش ‌‌‌‌‌‌‌ تلفن تماس: 09211702180
آخرین مطالب
نويسنده
پيوندها

 

   تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گروه آموزشی تبلیغاتی ریفرش و آدرس refresh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.