ویژگی‌های کارت ویزیت شخصی
 
گروه آموزشی تبلیغاتی ریفرش
سایت آموزشی تبلیغاتی ریفرش طراح و مجری طرح های تبلیغاتی

حالا نوبت به کارت ویزیت شخصی می‌رسد

بعد از اینکه آموختید چطور خودتان را معرفی کنید، نوبت به این می‌رسد تا کارت ویزیت شخصی خودتان را رد و بدل کنید. اما آیا کارت ویزیت استانداردی در دست دارید؟ همانطور که اشاره کردم این مطلب، در مورد آداب و تشریفات رد و بدل کردن کارت ویزیت نیست (به این موضوع در مقاله‌ای دیگر پرداخته‌ام). بلکه قرار است در این مطلب با اصول طراحی و اجرای کارت ویزیت شخصی آشنا شوید تا یک کارت ویزیت ایده‌آل و استاندارد در دست داشته باشید. آماده‌اید؟

1- نام خودتان را در اولویت قرار دهید

اگر نیت شما برندسازی شخصی است و تمایل دارید تا بر نام خودتان بیش از نام کمپانی و شرکت خود تأکید کنید باید نام خودتان را در اولویت قرار دهید. اگر در شرکت و یا سازمان بسیار مهمی کار می‌کنید، احتمالاً باید آرم تجاری شرکت را در اولویت قرار دهید. اما اگر کارفرمای خودتان هستید و به اصطلاح مدیر خودتانید، نام شما اولیت دارد. نمی‌گویم نام خودتان را بسیار درشت ذکر کنید، اما در طراحی باید نام شما بدرخشد و در اولویت‌های طراح قرار گیرد.

همینطور اگر از کیفیت چاپ کارت ویزیت شخصی خود اطمینان دارید می‌توانید تصویری از خود نیز در کارت ویزیت‌ شخصی‌تان قرار دهید. این کار توسط دیگران به ندرت رخ می‌دهد، برای همین وقتی کسی تصویر شما را بر روی کارت ویزیت‌ شخصی‌تان می‌بیند، سخت می‌تواند چهره‌ی شما را فراموش کند و این یک فرصت است.

 2- به طراحی کارت ویزیت‌ شخصی خود اهمیت دهید

کارت ویزیت شخصی شما باید یک طراحی خوب و به‌ روز داشته باشد. الگوهای طراحی نیز روز به روز درحال نو شدن هستند. گاهی اوقات استفاده از سایه در کارت ویزیت به زیبایی آن می‌افزاید و در دورانی دیگر طراحی‌ها مسطح و بدون سایه می‌شوند. شاید خیلی افراد هزینه‌های خیلی پائینی را برای طراحی کارت ویزیت‌ شخصی به شما اعلام کنند. اما به یاد داشته باشید اگر نتیجه خوبی از طراحی بدست نیاورید پول خودتان را دور ریخته‌اید!

طراح خوبی انتخاب کنید. نمونه‌کارهای او را ببینید و حتی با دوستان و همکارانتان مشورت کنید. کارت ویزیت افراد مختلف را بررسی کنید و حتی در اینترنت برای مشاهده‌ی طرح‌های جدید کارت ویزیت جستجو کنید. اگر کارت ویزیت شخصی جذابی داشته باشید، دیگران به احتمال کمتری کارت ویزیت برند شخصی شما را دور خواهند انداخت! بله، دور انداختن کارت ویزیت‌ها یک رفتار معمولی برای ما و سایرین است. در این بین یک طراحی خوب می‌تواند کارت ویزیت شما را حفظ کند.

 

 

آنچه در طراحی یک کارت ویزیت خوب باید مدنظر قرار بگیرد حداقل شامل این موارد است: رنگ‌بندی، فونت، سایز نوشته‌ها، فاصله نوشته‌ها از حاشیه، جایگذاری نوشته‌ها و تصاویر، هماهنگی پشت و روی کارت، ابعاد مناسب و موارد دیگری که یک طراح خوب همه‌ی آنها را مد نظر قرار خواهد داد.

3- بدانید چه اطلاعاتی درج می‌کنید!

 

مهم است که دانسته اطلاعات را بر روی کارت ویزیت شخصی خود قرار دهید. بعضی از افراد، صرفاً به دلیل اینکه «همه» فلان کار را انجام می‌دهند همان کار را تکرار می‌کنند. تلفن، فکس، ایمیل، آدرس، وب‌سایت، تلگرام، اینستاگرام، تلفن همراه، انواع خدمات، انواع محصولات و ده‌ها اطلاعات غیر ضروری دیگر!!

 لازم نیست همه‌چیز را بر روی یک کارت ویزیت شخصی جا دهید. شما می‌توانید مثلا آدرس وب‌سایت خودتان را درج کنید و هروقت آدرس دفتر از شما پرسیده شد، آنها را به صفحه‌ی تماس با ما در وب‌سایتتان ارجاع دهید. از این طریق با یک تیر دو نشان زده‌اید. هم آدرس را به متقاضی داده‌اید و هم کاری کرده‌اید تا در وب‌سایتتان، سری به مقالات، خدمات و محصولاتتان بزند. این تنها یک نمونه بود و شاید مناسب شما نباشد. ولی مساله همچنان ثابت است. نباید همه‌چیز را بر روی کارت ویزیت شخصی خود بنویسید. سعی کنید تنها اطلاعات ضروری و لازم را بر روی کارت ویزیت شخصی‌تان درج کنید.

برای مثال کاری که ما در مجموعه خودمان و به نوعی من برای خودم انجام داده‌ام این است که بر روی کارت ویزیت، شماره فکس و آدرس کانال تلگرام را قرار نداده‌ام. اگر کسی نیاز به ارسال فکس به ما داشته باشد (که البته با وجود ایمیل کمتر پیش‌ می‌آید)، با ما تماس می‌گیرد و درخواست شماره فکس می‌کند. همینطور اگر کسی آدرس کانال تلگرام ما را بخواهد، با جستجوی «کانال آموزشی تبلیغاتی ریفرش» و همینطور از طریق وب‌سایت، در دسترس او خواهد بود. یادتان باشد، هیچ‌چیز جای سادگی را در زیبایی نخواهد گرفت.

 

4- حواستان به کیفیت چاپ باشد

چاپ کارت ویزیت شخصی هزینه زیادی نخواهد داشت اگر در انتخاب جنس و کاغذ آن دقت کنید. برخی کارت‌های ویزیت به دلیل جنس انتخابی (مثلا PVC و…)، هزینه‌های بیشتری خواهند داشت، اما باید بدانید که این کار ضروری نیست. دوران عوض شده. بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌های درجه اول، کارت‌های ویزیت خود را بر روی جنس مقوا یا به اصطلاح کاغد کتان که زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد چاپ می‌کنند. پس حالا که هزینه چاپ شما تفاوت زیادی نخواهد کرد، به دنبال چاپخانه خوب با نمونه چاپ‌های راضی کننده باشید.

5- از خوانا بودن متون اطمینان حاصل کنید

بعد از چاپ در تعداد کم به صورت دیجیتال میتوانید خوانایی، ابعاد و دیگر جزئيات را بررسی کنید. همینطور بسیاری از چاپ‌خانه‌ها قبل از چاپ اصلی کارت ویزیت، یک سری پرینت در ابعاد واقعی از آن را در اختیار شما می‌گذارند تا نمونه‌ای تقریباً واقعی را در دست بگیرید. از چاپخانه یا طراح خود بخواهید تا یک نسخه از کارت ویزیت شخصی خودتان را قبل از چاپ برایتان پرینت کند.

همینطور لزوماً ریز بودن نوشته‌ها در صفحه مانیتور به معنای ناخوانا بودن نیست. یک نمونه از کارت ویزیت شخصی خود را به دوستان نشان دهید و عکس‌العمل آنها را بررسی کنید. همینطور با دیدن نمونه‌های کارت ویزیت در چاپخانه‌های مختلف همه‌چیز دستتان خواهد آمد.

 

6- عنوان جذاب را فراموش نکنید

دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید؟ شما به عنوان یک برند شخصی یا یک متخصص، قاعدتاً بر روی موضوعات بخصوصی متمرکز هستید. این کافی نیست که بنویسید روان‌شناس. بلکه اگر تخصص شما حوزه کودکان، بالینی، گفتار درمانی و یا هرچیز دیگری است باید آن را قید کنید. همانطور که در معرفی آسانسوری (در ابتدای مقاله) برایتان توضیح دادم شما قبل از ارائه کارت ویزیت شخصی، باید خودتان را به خوبی در ۳۰ ثانیه معرفی کنید. عنوان شخصی شما بر روی کارت ویزیت باید تداعی کننده‌ی تمام ۳۰ ثانیه صحبت و توضیح شما در معرفی آسانسوریتان باشد.

7- می‌توانید از آنها دعوت کنید…

چیزی که بسیاری از کارت‌های ویزیت را از دیگر کارت‌های ویزیت متمایز می‌کند، دعوت به اقدام‌های اثرگذار است. جملاتی مانند با من تماس بگیرید، چرا سوالات خودتان را با من در میان نمی‌گذارید، با من در ارتباط باشید، همین حالا به وب‌سایت من سر بزنید و جملاتی امثال اینها می‌توانند کاری کنند تا مخاطب با شما احساس راحتی بیشتری کند، تعارف را کنار بگذارد و سریع‌تر به شما مراجعه کند. ما نیز در کارت ویزیت خود همینطور که می‌بینید جمله ای اینچنینی قرار داده‌ایم.

 

 

8- با بارکد آشنا شوید

چندسالی است که با رشد تکنولوژیک، بارکدهای هوشمند پا به میدان گذاشته‌اند. البته استفاده از آنها برای مخاطبان شما نیاز به نرم‌افزارهای خواندن بارکد دارد، اما به هرحال بسیاری از افراد این نرم‌افزار را بر روی گوشی خود به همراه دارند.

پس اگر واقعاً لازم میبینید تا اطلاعات فوق‌العاده زیادی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید و یا می‌خواهید به صورت دیجیتال نیز به آن اطلاعات درسترسی پیدا کنند می‌توانید از این بارکدها استفاده کنید. کافیست از طراح خود بخواهید تا اطلاعات بیشتری را بر روی بارکدی بگنجاند و آن را برای اسکن کردن بر روی کارت ویزیت شخصی شما قرار دهد. این را هم بدانید که تولید بارکد هوشمند برای طراحان و حتی شما رایگان است و نباید هزینه‌ی زیادی از سوی طراح کارت ویزیت برای شما داشته باشد. نمونه بارکد هوشمند را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

 

 

 

گرچه بارکدها می‌توانند کارآیی زیادی داشته باشند، اما تجربه طراحان و همینطور خود ما شاهد این موضوع است که کمتر کسی بارکد شما را اسکن خواهد کرد! شاید اطلاعات و حتی آدرس وب‌سایت شما کاربرد بیشتری نسبت به این بارکد داشته باشند. اما به هرحال می‌توان با این بارکد به زیبایی کارت ویزیت شخصی تا حدودی افزود. ما از چنین بارکدی بر روی کارت ویزیت مجموعه خودمان استفاده نکرده‌ایم.

9- کارت ویزیت‌ شخصی‌تان را به روز نگه دارید

این اصلاً حرفه‌ای نیست که شماره تلفن روی کارت ویزیتتان را با خودکار خط زده باشید و شماره تلفن جدید را روی آن یادداشت کرده باشید. هرکسی که حداقل یکبار کارت ویزیت چاپ کرده باشد می‌داند که چاپ کارت ویزیت جدید برای شما دردسر و هزینه‌ای نخواهد داشت. پس وقت بگذارید و به موازات تغییر شماره تلفن‌، ایمیل یا آدرستان، کارت ویزیت خودتان را به روز کنید.

 

 

امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید

با تشکر از همراهی شما، گروه تبلیغاتی آموزشی ریفرش
 تلفن تماس: 09211702180 ارشاد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 3 اسفند 1396برچسب:, :: 3:34
ارشاد شیخی

درباره سایت


با سلام ‌‌‌‌‌‌ فعالیت های گروه تبلیغاتی ریفرش ‌‌‌‌‌ مطالعه و تحقیق درباره ی تاثیرات تبلیغات در فروش و جمع آوری اطلاعات و ارائه ی رایگان آن درباره ی نحوه ی صحیح تبلیغات در بازار کار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و همچنین طراحی و چاپ تراکت،کارت ویزیت، لگو، سررسید و .... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تشکر: ارشاد شیخی مدیر گروه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌تبلیغاتی ریفرش ‌‌‌‌‌‌‌ تلفن تماس: 09211702180
آخرین مطالب
نويسنده
پيوندها

 

   تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گروه آموزشی تبلیغاتی ریفرش و آدرس refresh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.